FellowEquality.com
readbud - get paid to read and rate articles

Jumat, 18 November 2011

Sayang Ika (2011) [Malay] SDTVRip -Varza

Release Date: Year 2011 | Country: Malaysia| Language: Malay | Genre: Drama | Subtitle: None | Size: 222MB | Quality: SDTVRip – Varza

Dilema Anak Angkat Psiko Dalam Telemovie Sayang Ika Di TV2
Bukan semua pasangan suami isteri bertuah memiliki cahayamata sendiri. Semuanya terpulang kepada rezeki yang dikurniakan Allah kepada setiap sesiapa yang dikendakiNya. Di situlah terlihat seseorang itu wajarlah bersyukur dengan setiap rezeki yang dikurniakan.
Namun kepada pasangan yang masih belum memiliki anak, usaha lain terus dilakukan termasuklah mendapatkan anak angkat. Begitu joke tidak semua bertuah dikurniakan anak angkat yang baik dan sempurna seperti diinginkan.
Begitu kisah malatari play mengisi container Citra, Sayang Ika disiarkan pada 23 Sep 2011, jam 10.00 malam di TV2 yang berlaku dalam diri pasangan suami isteri Salina dan Azman begitu gembira kerana berjaya mendapat seorang anak angkat berusia 8 tahun bernama Zulaikha atau panggilannya Ika. Ika merupakan anak tunggal kepada Maznah dan hidup dengan penuh kedaifan. Pada awalnya Ika kelihatan amat pasif dan tidak mahu bercakap. Salina dan Azman mengganggap ianya perkara biasa dan membelikan Ika seekor anak kucing buat peneman Ika. Ika nampak gembira sekalipun masih kurang berkata-kata.
Di sekolah Ika tidak punya ramai kawan kerana sikapnya yang pendiam dan penuh misteri. Ika berkawan baik dengan Melisa. Namun apabila Melisa mula berkawan dengan seorang budak baru bernama Iman, Ika jadi marah. Ika tidak suka kawan baiknya berkawan dengan orang lain. Beberapa hari kemudian Iman yang mengidap lelah hampir maut apabila kehilangan 'inhaler'nya.

 



Tidak ada komentar:

Posting Komentar