Kisah seorang jururawat bernama Soraya yang bercita-cita menjadi bintang terkenal. Dalam usaha menggapai impiannya itu, dia terjebak dengan amalan syirik iaitu mengenakan susuk. Dari susuk biasa, Soraya memakai susuk keramat hasil pujukan Dukun Dewangga (Adlin Aman Ramlie) demi untuk mendapatkan kecantikan berkekalan. Namun, kalau sudah namanya bersahabat dengan syaitan, susuk yang dipakai Soraya menuntut pengorbanan bukan sedikit. Sebagai syarat, orang yang disayangi menjadi korban bermula dengan ibunya kemudian kakak dan dua anak saudaranya. Paling tragis apabila Soraya bertukar menjadi pontianak yang menyaksikan dia membunuh manusia bagi mendapatkan dagingnya.

Nyata filem nie terlalu kompleks dan memerlukan penonton banyak berfikir.. Jika tidak pastinya ramai yang tidak memahami jalan cerita tersebut. Setiap kisah mempunyai hubung kaitnya. Bagusnya filem nie coz ianya memaksa penonton memahami siapakah sebenarnya Suzana? Suzana adalah Soraya yang telah ditranformasikan.. Soraya ibarat ulat yang kemudianya menjadi kepompong, Suzana pula rama-rama yg lahir dari kepompong tersebut. rumitkan? Ramai gak yang merungut, coz mereka hanya melihat tanpa berfikir… Bagi cD berbaloi penantian selama 2 tahun kerana produk yang diperam tersebut nyata memberikan hasil yang WOW… Hebat. Pedulikan pada kritikan-kritikan yang dilemparkan, bagi cD citer nie memang hebat.

Suka sangat watak Mona (Sofea Jane).. celik je mata, ayat yang disembur JAHANAM… huhuh kelas. Lakonan mantap Ida Nerina x perlu dicanang lagi, memang hebat. Puas hati sangat…

Lakonan : Ida Nerina, Diana Rafar, Adlin Aman Ramlie dll

ni versi ada sub english, maybe tuk mereka yg nak promote citer ni ke warga asing…

info video:

Video: DivX 5 720×540 29.97fps [Stream 00]

Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 128kbps [Stream 01]

IMDB: Susuk (2008) – IMDb

shared via JIWANG Torrent : Truly Asia BitTorrent Tracker

FileSonic Download

UploadStation Download
Wupload Download
Fileserve Download